Binnen 1 minuut een tolk aan
de lijn?
Bel: 088 255 52 22

Tolkentelefoon vragen en antwoorden

Heb je een vraag of een opmerking over de tolkentelefoon? Bijvoorbeeld in hoeveel talen kan je een tolk aanvragen? En wat als je niet weet welke taal er gesproken wordt? Hoe helpt TVcN je dan? Of wat zijn de kosten en de tarieven?
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden.

  • TVcN

    Tolken zijn een onmisbare schakel in situaties waarbij aanwezigen niet dezelfde taal spreken of voldoende begrijpen. De aanwezigheid van een tolk zorgt ervoor dat gesprekken soepel verlopen. Er ontstaat geen miscommunicatie en klanten, cliënten of gasten voelen zich welkom en op hun gemak.

  • Wat is een consecutieve tolk?

    Tolken zijn een onmisbare schakel in situaties waarbij aanwezigen niet dezelfde taal spreken of voldoende begrijpen. De aanwezigheid van een tolk zorgt ervoor dat gesprekken soepel verlopen. Er ontstaat geen miscommunicatie en klanten, cliënten of gasten voelen zich welkom en op hun gemak.

  • Wanneer heb je een tolk nodig?

    Tolken zijn een onmisbare schakel in situaties waarbij aanwezigen niet dezelfde taal spreken of voldoende begrijpen. De aanwezigheid van een tolk zorgt ervoor dat gesprekken soepel verlopen. Er ontstaat geen miscommunicatie en klanten, cliënten of gasten voelen zich welkom en op hun gemak.

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk. of: Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Je krijgt  via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad hoc aanvraag. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@tvcn.nl. Download hier de gebruiksaanwijzing.

  • Welke talen hebben jullie?

    We hebben ruim 200 talen. Welke? Kijk op https://www.tvcn.nl/diensten/tolken/talen/

  • Ik heb een tip

    Stuur je tip naar info@tvcn.nl. Wij zorgen ervoor dat je tip bij de betreffende tolk, medewerker of afdeling terecht komt.

  • Ik heb een klacht

    Stuur je klacht naar info@tvcn.nl. Binnen 3 werkdagen ontvang je bericht van ons.

  • Ik ben niet tevreden en wil dit melden

    Stuur je ervaring en/of opmerking naar info@tvcn.nl. Binnen 3 werkdagen ontvang je bericht van ons.

  • Ik heb een compliment

    Stuur je compliment naar info@tvcn.nl. Wij zorgen ervoor dat je compliment bij de betreffende tolk, medewerker of afdeling terecht komt.

  • Hoe kan ik de de tasnet app downloaden?

    Link naar instructie en filmpje tasnet

  • Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?

    Tasnet instructie ( Nog toevoegen)

  • Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?

    Je adreswijziging stuur je naar info@tvcn.nl.

  • Ik wil graag in gesprek over contractafspraken met TVcN

    Stuur een mail naar sales@tvcn.nl. We helpen je graag verder. 

  • Wat zijn onze contracttarieven?

    Is er een contract afgesloten tussen jouw organisatie en TVcN dan betekent dat, dat er afspraken zijn gemaakt over de tarieven. Deze tarieven zijn van toepassing op de organisatie waar je werkzaam bent. Wil je hier meer informatie over dan kan je contact opnemen met de afdeling Inkoop (de contractbeheerder) binnen je eigen organisatie. Weet je niet of er een contract met ons is afgesloten? Dan kan je een mail sturen naar info@tvcn.nl, Wij zoeken het voor je uit. "

  • Kan je  mij de standaard tarieven per e-mail sturen?

    Stuur een mail naar info@tvcn.nl, je ontvangt binnen 3 werkdagen ons volledige en actuele tarievenoverzicht (en algemene voorwaarden) per mail.

  • Waar kan ik de standaard tarieven vinden?

    Klik hier voor de standaardtarieven: https://www.tvcn.nl/wp-content/uploads/2019/01/Tarieven-AVW-TVcN-2019.pdf

  • Wat zijn de geldende tarieven?

    Klik hier voor ons volledige en actuele tarievenoverzicht

  • Kan je mij de algemene voorwaarden per e-mail sturen?

    Stuur een mail naar info@tvcn.nl, je ontvangt binnen 3 werkdagen onze Algemene Voorwaarden per mail.

  • Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

    Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden. https://www.tvcn.nl/faq/waar-kan-ik-de-algemene-voorwaarden-vinden/oktober-2018-tvc…d-versie-av_-003/ ‎

  • Wat zijn de kosten voor het wijzigen of annuleren van een dienst?

    De kosten voor wijzigingen en annuleringen zijn: Binnen 72 uur (exclusief weekend- en feestdagen) 50% van het bemiddelingstarief en gereserveerde tolktijd. Binnen 48 uur (exclusief weekend- en feestdagen) 100% van het bemiddelingstarief en gereserveerde tolktijd. Neem je de dienst niet af zonder vooraf annuleren? Dan rekenen wij het bemiddelingstarief, de gereserveerde tolktijd, eventuele reistijd en reiskosten.

  • Wanneer zijn er kosten voor het wijzigen van een dienst?

    Aan een wijziging buiten 3 werkdagen (72 uur) zijn geen kosten verbonden. Valt de wijziging binnen 3 werkdagen voor uitvoer van de tolkdienst zijn hier wel kosten aan verbonden. Wil je de aanvangstijd wijzigen met 60 minuten of minder of de totale gespreksduur verlengen dan kan dit kosteloos als de geplande tolk beschikbaar is. Is de geplande tolk niet beschikbaar om de tolkdienst uit te voeren dan moeten wij opnieuw bemiddelen en worden er annuleringskosten in rekening gebracht.

  • Wanneer zijn er kosten voor het annuleren van een dienst?

    Bij een annulering binnen 3 werkdagen (72 uur) worden annuleringskosten in rekening gebracht.

  • Hoe werkt het wijzigen en annuleren van tolkdiensten?

    Je kan bellen naar 088-2555 222. Hou je referentienummer bij de hand, één van onze medewerkers neemt je wijziging of annulering in behandeling.

  • Wat is het verschil tussen een simultaantolk en een consecutieve tolk?

    Klik hier voor de blog:https://www.tvcn.nl/blogs/het-verschil-tus…simultaan-tolken/

  • Ik wil een congres/simultaantolk aanvragen

    Neem contact op met Britt Bloemendaal (Congrestolk Coördinator) door te bellen met 088-2555 291  of mail naar congrestolk@tvcn.nl.

  • Ik heb een vraag over een internationaal event met congrestolken

    Neem contact op met Britt Bloemendaal (Congrestolk Coördinator) door te bellen met 088-2555 291  of mail naar congrestolk@tvcn.nl.

  • In welke talen zijn er videotolken?

    Met een videotolk combineer je de gemakken van een telefonische tolk met de voordelen van een persoonlijke tolk. Je gesprek wordt vertolkt en ondertussen kan de tolk ook de non-verbale communicatie meenemen. Wil je hier meer informatie over, stuur dan een mail naar info@tvcn.nl. of download: https://www.tvcn.nl/faq/in-welke-talen-zijn-er-videotolken/videotolk-handleiding-ipad/ ‎

  • Waar moet ik rekening mee houden bij het aanvragen van een persoonlijke tolkdienst?

    Een persoonlijke tolkdienst wordt voor minimaal 30 minuten ingepland. Geef eventuele bijzonderheden die van belang kunnen zijn voor het uitvoeren van de tolkdienst door. Naast het bemiddelingstarief en de tolkkosten worden ook reiskosten in rekening gebracht. Deze bestaan uit een kilometervergoeding en reistijd. Wil je hoge reiskosten voorkomen, spreek dan bij het inplannen een maximaal reiskostenbedrag af.

  • Wat kost een gereserveerde persoonlijke tolkdienst?

    Klik hier voor een volledig overzicht van onze tarieven. https://www.tvcn.nl/faq/waar-kan-ik-de-standaard-tarieven-vinden/tarieven-avw-tvcn-2019/ Heb je contracttarieven? Ga dan naar vraag: Wat zijn onze contracttarieven.

  • Ik heb een persoonlijke tolkdienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?

    De tolk meldt zich op de afgesproken datum, tijd en locatie om de tolkdienst uit te voeren. Na afloop van de tolkdienst dient het tolkbriefje digitaal afgetekend te worden door de gespreksvoerder. Dit gaat via een app op de telefoon van de tolk. Controleer voor het tekenen altijd de begin- en eindtijd van de tolkdienst. Wil je de tolkdienst wijzigen of annuleren klik dan hier. (Linken naar wijzigen en annuleren) Heb je een compliment of een opmerking over een tolkdienst mail naar info@tvcn.nl.

  • Hoe werkt het aanvragen van een persoonlijke (live) tolkdienst?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst. of: Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Persoonlijke tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@tvcn.nl. Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@tvcn.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek. Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!

  • Kan ik met meerdere mensen en een tolk telefonisch overleggen?

    Ja dat kan. Een conference call met een tolk aanvragen is heel eenvoudig. In de meeste talen zetten we direct een call voor je op en word je binnen enkele seconden met een tolk doorverbonden. Bij een schaarse taal, raden we aan de conference call met tolk vooraf te reserveren. Bel met 088-2555 222 om een conference call aan te vragen. Zie ook: https://www.tvcn.nl/diensten/tolken/conference-call-met-tolk/ Wanneer de tolk is toegevoegd aan het gesprek krijg je hier een melding van. Na het toevoegen van de tolk kan de 3e partij worden gebeld door *telefoonnummer#. Met *0 kan de verbinding met de 3e partij verbroken worden en opnieuw een derde partij gebeld worden. Dit wordt ook tijdens het doorverbinden uitgelegd. Vanaf het moment dat je de tolk aan de telefoon hebt, worden er kosten in rekening gebracht. "

  • Waar moet ik rekening mee houden bij het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan doen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail dan is de dienst nog niet gepland! Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • Wat kost een gereserveerde telefonische tolkdienst?

    Klik hier voor een volledig overzicht van onze tarieven. https://www.tvcn.nl/faq/waar-kan-ik-de-standaard-tarieven-vinden/tarieven-avw-tvcn-2019/ Heb je contract tarieven? Zie ook de vraag: Wat zijn mijn contracttarieven?

  • Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?

    Bij je aanvraag heb je van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen mails. Bewaar dit referentienummer. Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1. Toets de laatste 4 cijfers van je referentienummer in en sluit af met een #. Je wordt doorverbonden met de gereserveerde tolk.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen met het inplannen van je tolkdienst. of: Log in op je tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heb je nog geen tasnet of wil je meer informatie, stuur een mailtje naar info@tvcn.nl. Heb je meer dan 10 reserveringen mail naar reserveringen@tvcn.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek. Na elke reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland! Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.

  • Wat zijn de voordelen van een ad hoc tolk t.o.v. telefonisch reserveren?

    We hebben een slagingspercentage van 98% op ad hoc tolkdiensten. Er is dus bijna altijd direct een tolk beschikbaar. Je betaalt naast het bemiddelingstarief alleen de daadwerkelijk getolkte tijd. Bij ad hoc gesprekken worden geen annuleringskosten in rekening gebracht. Bij een telefonische reservering wordt de aangevraagde tijd in rekening gebracht. Duurt het gesprek langer dan aangevraagd dan wordt de daadwerkelijk getolkte tijd in rekening gebracht.

  • Wat kost een ad hoc (directe) telefonische tolk? 

    Klik hier voor een volledig overzicht van onze tarieven. Heb je contracttarieven? Zie ook de vraag: Wat zijn mijn contracttarieven?

  • Test

    Test antwoord

Vragen?
stel ze aan Eva

+31 (0)88 255 52 22 Whatsapp Mail

Staat je vraag of antwoord er niet bij?