Corona update (23 maart 2020):
Tolk nodig? Een conference call of video is dé oplossing

Op dit moment werken we allemaal thuis om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Toch zijn er gesprekken die door moeten gaan waarbij een tolk nodig is. Had je al gedacht aan een conference call met tolk? Of een videotolk? Tijdens het gesprek hoef je dan niet op dezelfde locatie te zijn als jouw relatie of cliënt en heb je wel het gemak van een tolk.

Conference call met tolk aanvragen:

  1. Bel 088 255 52 22 of online met deze link.
  2. Er wordt gevraagd naar de gewenste taal.
  3. De verbinding met de tolk wordt gemaakt.
  4. Een instructiebandje wordt gestart.
  5. De verbinding met de cliënt/relatie en de andere gesprekspartners wordt gemaakt.
  6. Let op: wanneer je niet gelijk verbinding kan maken met een van de gesprekspartners toets dan *0# om het opnieuw te proberen, verbreek de verbinding niet.

Download gratis het handige overzicht!

Een conference call is mogelijk met maximaal 5 personen: jij, de cliënt/relatie, de tolk en maximaal 3 andere gesprekspartners. Bij een schaarse taal, kan je beter de conference call met tolk vooraf reserveren. In 80% van alle 200 talen heb je direct een tolk aan de lijn.

Videotolk aanvragen:

  1. Bel 088 255 52 22.
  2. Geef aan dat je geïnteresseerd bent in een videotolk.
  3. Geef aan welk videoplatform je wilt gebruiken.
  4. Wij denken met je mee over de juiste (technische) oplossing, we ondersteunen de meeste videoplatforms.*
  5. Ons doel is om binnen 24 uur een tolk voor jouw videodienst te hebben!

TVcN blijft 24/7 voor jou beschikbaar. Tolk direct spreken of reserveren? Bel 088 255 52 22 of vraag online aan met deze link.

*Het is belangrijk dat het videoplatform de mogelijkheid biedt om voorafgaand aan het gesprek een deelname link te delen met de tolk.

Binnen 1 minuut een tolk aan
de lijn?
Bel: 088 255 52 22
Thuiswerken door corona?
Tolk nodig?
Een conference call is de oplossing.

Hoe krijg je zonder problemen een tolkdienst geaccordeerd?

Vaak verloopt het aftekenproces via de TVcN-app probleemloos en weet je precies wat je moet doen. Je kent de werkwijze en de spelregels. Top!

Toch gaat het soms mis door onwetendheid en onbekendheid:

  • Je vraagt bijvoorbeeld om een andere tijd te accorderen dan is gevraagd.
  • Of de cliënt is niet verschenen en jij wel.
  • En wat nu als de gespreksvoerder zelf verhinderd is?

Ter opfrissing en voor iedereen die net start, de spelregels en instructiefilmpje..

Spelregels aftekenen TVcN tolkdienst via App door de tolk:

  • Alleen de werkelijke getolkte tijd wordt afgetekend.
  • De opdrachtgever controleert de tijden en accordeert.
  • De opdrachtgever zet zelf een handtekening in de App
  • Als een tolkdienst niet doorgaat omdat de cliënt niet komt opdagen wordt de tolkdienst met annuleringsreden in de app afgetekend.
  • Als de opdrachtgever er niet is neem je contact op met TVcN, wij bellen de opdrachtgever om e.e.a. af te stemmen.
  • Parkeerkosten zijn voor jouw rekening.
  • Als je te laat komt dan bel je TVcN. Vervolgens bellen wij de opdrachtgever om dit door te geven.

Klik hier voor het instructie filmpje.