Corona update (23 maart 2020):
Tolk nodig? Een conference call of video is dé oplossing

Op dit moment werken we allemaal thuis om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Toch zijn er gesprekken die door moeten gaan waarbij een tolk nodig is. Had je al gedacht aan een conference call met tolk? Of een videotolk? Tijdens het gesprek hoef je dan niet op dezelfde locatie te zijn als jouw relatie of cliënt en heb je wel het gemak van een tolk.

Conference call met tolk aanvragen:

  1. Bel 088 255 52 22 of online met deze link.
  2. Er wordt gevraagd naar de gewenste taal.
  3. De verbinding met de tolk wordt gemaakt.
  4. Een instructiebandje wordt gestart.
  5. De verbinding met de cliënt/relatie en de andere gesprekspartners wordt gemaakt.
  6. Let op: wanneer je niet gelijk verbinding kan maken met een van de gesprekspartners toets dan *0# om het opnieuw te proberen, verbreek de verbinding niet.

Download gratis het handige overzicht!

Een conference call is mogelijk met maximaal 5 personen: jij, de cliënt/relatie, de tolk en maximaal 3 andere gesprekspartners. Bij een schaarse taal, kan je beter de conference call met tolk vooraf reserveren. In 80% van alle 200 talen heb je direct een tolk aan de lijn.

Videotolk aanvragen:

  1. Bel 088 255 52 22.
  2. Geef aan dat je geïnteresseerd bent in een videotolk.
  3. Geef aan welk videoplatform je wilt gebruiken.
  4. Wij denken met je mee over de juiste (technische) oplossing, we ondersteunen de meeste videoplatforms.*
  5. Ons doel is om binnen 24 uur een tolk voor jouw videodienst te hebben!

TVcN blijft 24/7 voor jou beschikbaar. Tolk direct spreken of reserveren? Bel 088 255 52 22 of vraag online aan met deze link.

*Het is belangrijk dat het videoplatform de mogelijkheid biedt om voorafgaand aan het gesprek een deelname link te delen met de tolk.

Binnen 1 minuut een tolk aan
de lijn?
Bel: 088 255 52 22
Thuiswerken door corona?
Tolk nodig?
Een conference call is de oplossing.

Tolkentelefoon 40 jaar

Mensen elkaar laten begrijpen

We vieren feest bij TVcN. Onze eigen tolkentelefoon bestaat 40 jaar. En dat gaan we dit jaar flink vieren. De komende periode delen we persoonlijke verhalen van klanten, tolken en TVcN medewerkers die 40 jaar met de tolkentelefoon zijn verbonden. De tolkentelefoon is een begrip in de zorg, overheid, justitie en gemeenten.

Hoe is het allemaal zo gekomen?

We nemen je kort mee vanaf de woelige zeventiger jaren.
In 1976 wordt Stichting Tolkencentra opgericht door de Rijksoverheid. Het doel is dat de communicatie tussen buitenlandse gastarbeiders en Nederlandse instellingen goed verloopt. Eerst verzorgen we alleen tolkendiensten en vertalingen in de zorg en maatschappelijke dienstverlening. Op dat moment zijn er 6 locaties: Amsterdam, Arnhem, Rotterdam, Eindhoven, Hengelo en Utrecht. De regionale tolkenbestanden zijn voldoende voor de service in deze regio’s. In 1979 beginnen we voorzichtig met de eerste telefonische tolkendiensten vooral als een tolk niet in de buurt woont.

Tolkentelefoon vanuit nood

In 1989 wordt het andere koek. De eerste asielstromen zijn een feit en tolken worden uit alle hoeken en gaten van Nederland geplukt en ingezet. Alles gebeurt nog handmatig en met papieren agenda’s en dat is best lastig. Telefonische tolkdiensten blijken dé oplossing voor de schaarste.

TAS

Halleluja! In 1995 wordt in Eindhoven TAS (Tolk Aanname Systeem) ontwikkeld. Met dit programma beheren en plannen we voor het eerst de tolkafspraken digitaal. Later krijgt ieder tolkencentra zijn eigen TAS-versie.

TVcN

In 2000 gaan de 6 verschillende Tolkencentra verder onder de naam die je kent, Tolk- en Vertaalcentrum Nederland. Door het gebruik van één landelijke (TAS-) database, wordt het plannen van tolkdiensten stukken eenvoudiger.

2019

Nu in 2019, vieren we het moment dat de tolkentelefoon 40 jaar bestaat. We kijken terug met tolken, klanten en medewerkers. En we nemen je mee in de nieuwe innovatieve ontwikkelingen die we door en met onze relaties hebben gemaakt.

 

Vragen?
stel ze aan Eva

+31 (0)88 255 52 22 Whatsapp Mail

Stel je vragen aan Eva